Mezi penězi a reputací

14. 06. 2010 - EB

Velké firmy vynakládají nezanedbatelné peníze na posílení svého image, ale za jistých okolností pro ně mohou peníze znamenat více než dobrá pověst. Společnost BP je za svůj postup v Mexickém zálivu kritizována zejména proto, že údajně staví zisk nad povinnost poskytovat pravdivé informace a vypořádat náhradu škod. Pokud jde o domácí kontext, poté, co si Zdeněk Bakala z RPG znepřátelil ČSSD neuznáním předkupního práva nájemníků bytů původního OKD, musel se prostě v průběhu volební sezóny pokusit o její politické "vytěsnění". ArcelorMittal Ostrava - jak se ukazuje v jeho sporu s minoritními akcionáři, kteří náhradou za vyklizení cesty většinovému vlastníkovi požadují navýšení ceny za akcii ze 4 000 na 7 000 Kč - si podle všeho cení své pověsti na 1 miliardu korun. Protože firma vypouští na veřejnost jen minimum informací, veřejnost se přiklání na stranu "greenmailerů". Čtenáři nechť porovnají tyto kauzy s případem PPF: když v roce 2005 potřeboval vytěsnit minoritní akcionáře České pojišťovny, vyplatil jim 40% bonus nad tržní hodnotu akcií. Jeho reputace od té doby vzrostla o zhruba 40%.


Přečtěte si také v angličtině

Erik Best

Erik Best


Ve zpravodaji Final Word se spolu se svými spolupracovníky zabývám politickými a ekonomickými tématy, která hýbou Českou republikou. Vychází čtyřikrát týdně a denně ho čte více než 10 000 lidí. Potěší mě, když ho budete odebírat přes email, Facebook anebo Twitter.

Kontakt

Tel. 420 224 221 580
e-mail: info@fleet.cz

 
RSS RSS Facebook Facebook
 

Vydavatel

E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít