Potrojné účetnictví

06. 04. 2011 - EB

Základním principem jednoduchého účetnictví je to, že příchozí a odchozí platby jsou zaznamenány ke dni, kdy jsou uskutečněny. Naproti tomu podvojné účetnictví vyžaduje, aby faktura byla zanesena za období, v němž došlo k zdanitelnému plnění, nikoli za období, v němž byla skutečně uhrazena. Od 1. dubna podniky v ČR přecházejí na systém, který by se s notnou dávkou sarkasmu dal označit jako „potrojné účetnictví“. Faktura vystavená např.30. 4. nebo 1. 5. za plnění uskutečněné v dubnu nemůže být zanesena pro účely DPH dříve, než je skutečně doručena odběrateli, což v tomto případě bude nejdříve v květnu. To znamená, že odběratel bude moci uplatnit odpočet DPH z této faktury teprve v květnovém odpočtu, a nikoli v dubnovém, jak tomu bylo doposud. Firmy, které si budou chtít v účetnictví zachovat pořádek, tak budou muset zavést další sloupec, pro který se možná vžije označení „Kalouskova kolonka“. Jediným efektem této změny je, že se „zjednoduší“ daňový systém tak, že ministerstvu financí nadělí jednorázovou půjčku a tisícům firem pořádnou migrénu.


Přečtěte si také v angličtině

Erik Best

Erik Best


Ve zpravodaji Final Word se spolu se svými spolupracovníky zabývám politickými a ekonomickými tématy, která hýbou Českou republikou. Vychází čtyřikrát týdně a denně ho čte více než 10 000 lidí. Potěší mě, když ho budete odebírat přes email, Facebook anebo Twitter.

Kontakt

Tel. 420 224 221 580
e-mail: info@fleet.cz

 
RSS RSS Facebook Facebook
 

Vydavatel

E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít