Shnilé potraviny už nejdou na dračku

03. 07. 2013 - EB

Vzpomínáte si ještě na Carrefour nebo na Delvitu? Sejde z očí, sejde z mysli, že? Který další z nadnárodních řetězců upadne v zapomnění, až opustí ČR? Že by Ahold? Nebo Tesco? Obchodní model prodeje druhojakostního nebo rovnou hnijícího zboží českým lehkověrným zákazníkům za prvotřídní ceny začíná selhávat. Výnosy a ziskovost se propadají. Ahold oznámil za první čtvrtletí meziroční propad o 5,1 % v čistých tržbách v České republice a na Slovensku (kolik připadá na kterou zemi neuvádí) na 482 milionů eur, a pokles EBITDA (zisku před započtením úroků, daní a odpisů) o 10,5 % na 17 milionů eur. Tržby Tesca se v Česku za první čtvrtletí propadly až o 9,0 %. Oba řetězce mezi příčinami jmenují vyšší nezaměstnanost, nižší HDP a rostoucí konkurenci. Mohly zmínit také „potravinového inspektora“ TV Nova, který slídí po hnijících potravinách a odhání největším řetězcům zákazníky. Až dosud maloobchodní prodej nezlákal žádného z českých oligarchů (kromě Penty a jejího rychloobratového projektu Žabka). Podmínky pro vstup ale rychle začínají být poněkud „přezrálé“.

Přečtěte si také v angličtině

Erik Best

Erik Best


Ve zpravodaji Final Word se spolu se svými spolupracovníky zabývám politickými a ekonomickými tématy, která hýbou Českou republikou. Vychází čtyřikrát týdně a denně ho čte více než 10 000 lidí. Potěší mě, když ho budete odebírat přes email, Facebook anebo Twitter.

Kontakt

Tel. 420 224 221 580
e-mail: info@fleet.cz

 
RSS RSS Facebook Facebook
 

Vydavatel

E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít