Na konečnou analýzu je příliš brzy, ale noviny v posledních českých volbách sehrály zatím vůbec nejmenší roli. Zvýšenou úlohu měly billboardy, internet a konkrétně sociální sítě, které nejvíc přitáhly inzerenty i publikum. Pokles vlivu novin má zřejmě dvě hlavní příčiny. Za prvé, prodaný náklad novin klesá. Od parlamentních voleb před rokem klesl pultový prodej a prodej předplatného pěti hlavních deníků (Blesk, HN, LN, MFD, Právo) o 12 %, na pouhých 525 000 výtisků denně. Za druhé lze usuzovat, že pokles prodeje vychází částečně ze zhoršení obecně vnímané důvěryhodnosti novin, jež všechny přebírají oligarchové. Příhodně načasovaný hlavní článek na titulní straně sobotní MF Dnes spojující Romana Janouška s hlavním sponzorem KDU-ČSL Luďkem Sekyrou tím pádem nezamezil značnému úspěchu KDU-ČSL v senátních volbách. Na druhou stranu, Blesk kompromitující fotkou Jiřího Vávry z TOP 09 na straně 5 dokázal, že pokud se noviny využijí se zlomyslnou chytrostí, výsledek voleb mohou stále zvrátit.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika