Skvělé iPad appky, ale co obchodní model?

28. 06. 2011 - EB

Sanoma, Respekt a Chip předvedly minulý týden na akci Unie vydavatelů několik skvělých aplikací pro iPad a uvedly pádné argumenty na podporu tvrzení, že tablety obohacují čtenářské zážitky. Jan Poštulka z OMD toto nadšení poněkud zmírnil prohlášením, že v ČR jsou aplikace pro iPad (alespoň prozatím) vzhledemk nízké nasycenosti trhu spíše záležitostí prestiže. Čísla, která uvádí Respekt, odhalují holou pravdu: 5229 stažení aplikací při týdenním průměru 1296 čtenářů. A to je přitom zaváděcí cena nulová. Generální ředitel Bauer Media Jaromír Skopalík po zhlédnutí prezentací prohlásil, že mu v tom nějak chybí obchodní model. Potenciál zisku skutečně sráží tři faktory: nízký počet iPadů (v ČR něco kolem 60 000), 30% úlitba Applu (40 % vč. DPH) a přirozená omezení daná pozicí češtiny v globálním měřítku (10 mil. mluvčích a žádná populační exploze v dohledu).


Přečtěte si také v angličtině

Erik Best

Erik Best


Ve zpravodaji Final Word se spolu se svými spolupracovníky zabývám politickými a ekonomickými tématy, která hýbou Českou republikou. Vychází čtyřikrát týdně a denně ho čte více než 10 000 lidí. Potěší mě, když ho budete odebírat přes email, Facebook anebo Twitter.

Kontakt

Tel. 420 224 221 580
e-mail: info@fleet.cz

 
RSS RSS Facebook Facebook
 

Vydavatel

E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít