Penta vstupuje mezi české mediální magnáty

09. 11. 2015 - EB

Finanční situace českých médií je taková, že takřka cokoli, co si inzerent přeje, může být splněno. Chce ČEZ zabalit MF Dnes do reklamních novin, aby zmatenému čtenáři nějakou chvíli trvalo pochopit, co se to děje? Žádný problém. Představa, že si Penta potřebuje koupit vydavatelství, aby mohla výhodně propagovat své lékárny, sázkové kanceláře a banku, nedává z obchodního hlediska smysl. Nikdo nezaplatí na upadajícím mediálním trhu 50 či více milionů eur za reklamu „zdarma“, když si ji může kdekoli koupit. Podle sobotního rozhovoru Marka Dospivy z Penty pro jím nově získaný Deník to ale byl druhý nejpodstatnější důvod k nákupu Vltava-Labe-Press. Hlavním důvodem byla – a teď prosím o fanfáru – touha přispět ke kultivaci prostředí. Což je zvláštní, protože jedním z nejlepších způsobů, jak ke zlepšení společenského prostředí skutečně přispět, je oddělit obchodní zájmy majitelů od médií, která ovládají. Dospiva se tak stává jen dalším typicky českým mediálním magnátem. 

Přečtěte si také v angličtině

Erik Best

Erik Best


Ve zpravodaji Final Word se spolu se svými spolupracovníky zabývám politickými a ekonomickými tématy, která hýbou Českou republikou. Vychází čtyřikrát týdně a denně ho čte více než 10 000 lidí. Potěší mě, když ho budete odebírat přes email, Facebook anebo Twitter.

Kontakt

Tel. 420 224 221 580
e-mail: info@fleet.cz

 
RSS RSS Facebook Facebook
 

Vydavatel

E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít