Únor 02, 2024
Bojkoty výrobků obvykle probíhají na úrovni spotřebitelů a zaměřují se na oblíbené, snadno rozpoznatelné značky. Někde na světě jsou v podstatě v jakoukoliv chvíli bojkotovány desítky takových produktů. Veřejné bojkoty jedné společnosti vůči druhé jsou vzácnější. Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour nedávno delistoval výrobky PepsiCo kvůli příliš vysokým cenám. Bojkot ze strany Rohlik.cz potravinářských výrobků společnosti Rabbit, kterou vlastní jeden z mluvčích pondělního protestu traktoristů Zdeněk Jandejsek, je však jiný. Je to morální proklamace proti firmě, která není všeobecně známá, ale jejíž výrobky (vejce, maso, drůbež) se hojně nakupují. Někteří Jandejskovi kritici logicky chtějí, aby Rohlík bojkotoval i značky Andreje Babiše (Olma, Penam, Tatra atd.). Rohlík by pak mohl na černou listinu přidat i firmy, které stále podnikají v Rusku (Bacardi, Coca-Cola, Ferrero, L'Oréal, Pepsi, Philip Morris, P&G, Storck, Unilever atd). Seznam dobrých důvodů je tak rozsáhlý, že by Rohlík mohl brzy zjistit, že mu k prodeji zbyde jen pár morálně nezávadných výrobků.
Vytištěno z: https://www.fsfinalword.cz/?page=archive&day=2024-02-22
© 2024 E.S. Best s.r.o.